Asya Otomotiv® HAKKINDA

Kurumsal kimliği; logo, kartvizit, ofis mobilyası ve süslü çağrı merkezi cümleleri sananların neden olduğu mağduriyetler gösteriyor ki asıl ihtiyaç, çözüm üretebilen ehil bir muhattap.

İşte Asya Otomotiv® imajı bu tespit üzerine temellendi.

Gelinen noktada artık o sadece bir imaj değil, bir motto: Güven, Ustalık, Kalite.

  • Yön veriyor,
  • Taklit ediliyor,
  • Kopyalanıyor.

2000’lerde internet üzerinden lastik satışı sıradışı bir fikirdi ve hepsiburada.com’u buna ikna etmek 6 aydan fazla zaman aldı. Hemen akabinde tertip edilen ilk satış çalışmasının getirisiyse hayli yankılı oldu.

Bu olay, e-ticaret mağazalarının, otomotiv ürünleri kategorisinde artık oto kokusu yerine profesyonel bir ürünün satışına başladığı anlamına geliyordu ve sektörün denge taşlarının yerlerini değiştirecek tarihi bir geçişti.

Hız kesmeden o dönem faaliyet gösteren diğer tüm büyük ölçekli e-ticaret mağazaları ile sağlayıcı anlaşmaları yapıldı:

  • estore.com.tr
  • weblebi.com
  • yeterkiiste.com
  • gedikgross.com
  • kangurum.com.tr

İnternet üzerinden ilk kez lastik satışını başlattığımızda bunu zaman kaybı olarak nitelendirenlerin, e-ticarette elde ettiğimiz başarılardan kısa süre sonra bu konuda danışmanlık hizmeti talep ettiklerini de belirtmek bu konuda önem arz ediyor.

  • 2006 yılında, CarrefourSA Hipermarketleri ile yapılan ulusal ölçekte ürün sağlayıcılığı anlaşması, lastik kategorisinde CarrefourSA’nın üretici olmayan bir sağlayıcı ile yaptığı ilk anlaşma olma özelliğini taşıyor. Daha önemlisi ise bu anlaşmanın grup bünyesinde bir lastik üreticisi olmasına rağmen yapılmış olması.
  • 2008 yılında, CarrefourSA’da elde edilen başarılar, önce Metro Cash&Carry’nin, ardından da Real,- Hipermarketleri’nin kapılarını araladı. Bu anlaşmalar aynı zamanda Metro Group Turkey ile uzun yıllar sürecek güçlü bir birlikteliğin de başlangıcıydı.
  • 2009 yılına gelindiğinde Özdilek ile de sağlayıcı anlaşması yapıldı. Bu sayede ülke genelinde faaliyet gösterilen mağaza sayısı 30’un üstüne çıktı. Yine ülke genelinde faaliyet gösterecek olan 8 lastik montaj servisi de aynı yıl aktif edildi.
  • 2010 yılında artık faaliyet gösterilen her mağazanın reyon cirosunun %45’ine sahiptik.
    • İnci Akü satış başarısı ödülü,
    • Çelik Akü satış başarısı ödülü,
    • Pirelli Lastikleri satış başarısı ödülü,
    • Atık Pil ve Akümülatörlerin Kontrolü Yönetmeliği’ne uygun geri dönüşüm operasyonu kurulumu (bu operasyon hala bir çok mağazada kullanılıyor),
    • Carrefour Global Sourcing ile Carrefour Europe için ürün sağlayıcılığı müzakereleri,
    • Bir önceki yıla göre %136 cirosal büyüme 2010 yılının diğer önemli faaliyet başlıkları oldu.
  • 2012 yılında, her marka lastiğin bulunabildiği Lastikçi markası ile birinci sınıf işçilik sloganıyla Atölye markası kuruldu.
  • 2013 yılında, Metro Cash&Carry için Oto Bakım Servisleri projesi hazırlandı. Oto Bakım Servisleri; Metro Cash&Carry mağazaların otoparklarına kurulması planlanan inovatif bir girişimdi ve sektörün geleceği öngörülerek itinayla hazırlandı. Ancak kimi belediyelerden inşa izni alınamaması nedeniyle proje iptal edildi.
  • 2014 yılında, Metro AG ile Metro Group Europe için ürün sağlayıcılığı müzakereleri yapıldı.
  • 2016 yılında, ALCAR HOLDING GMBH ile Orijinal Ekipman Jant ve TPMS Sistemleri Sağlayıcılığı anlaşması imzalandı.
  • 2017 yılında, Orijinal Ekipman Jant Satışları 2016 yılına göre 3 kat artış kaydetti.
  • 2018 yılında, yeni perakende imajı doğdu ve bu imajın ilk başarısı kayıtlara geçti: 2018 yılında Orijinal Ekipman Jant satışları 2017 yılına göre 4 kat arttı.
  • 2019 yılında, bir rekora ulaşılarak 1500’ün üzerinde araç modeli için Jant bulunabilirliği sağlandı.
  • 2019 yılında Orijinal Ekipman Jant satışları 2018 yılına göre 2 kat artış kaydetti.
  • 2020 yılında, Asya Otomotiv® Türkiye’nin En Kapsamlı Orijinal Ekipman Jant Sağlayıcısı oldu.